POLISH DAIRY NA INTERNETOWYM FORUM RYNKU SPOŻYWCZEGO I HANDLU

Forum Rynku Spożywczego i Handlu, w tym roku ze względu na wymogi formalne, odbyło się w formule hybrydowej. Jednym z Gości tego wydarzenia była Małgorzata Wysocka – członek Zarządu Polish Dairy.

Bezobjawowy wirus
Koronawirus bez wątpienia zmienił nasz świat. Dla wielu przedsiębiorców z Polski, odczuwalne zmiany gospodarcze następowały już w styczniu i lutym 2020, kiedy to wizja pandemii wywołana COVID-19 dla innych mogła wydawać się odległą, niekiedy nawet nierealną. Dynamiczna zmiana okoliczności rynkowych motywowała do szybkich reakcji, rozsądnych decyzji i skutecznych działań na wszystkich płaszczyznach, nie tylko tej handlowej, także na liniach produkcyjnych i w przestrzeni marketingowej. W nowych okolicznościach udało odnaleźć się każdemu, kto reagował na bieżąco.
Patrząc na branżę mleczarską całościowo, przez pryzmat sektora rolno-spożywczego, wyniki finansowe nie są oceniane źle. Zauważalne są zerwane łańcuchy dostaw, w szczególności w firmach nastawionych na HoReCa, aczkolwiek finalnie koronawirus w mleczarstwie można ocenić jako bezobjawowy i sytuacja jest relatywnie stabilna.

Kolejny lockdown to zagrożenie dla zakładów produkcyjnych
Od początku pandemii przedsiębiorcy liczą się z trudnościami w zachowaniu ciągłości produkcji wywołanymi kwarantanną. Najtrudniejsze jest znalezienie kompromisu pomiędzy bezpieczeństwem pracowników, a ciągłością produkcji. Celem bieżących działań jest reorganizacja produkcji tak, by krytyczne działy pracowały w systemie dyżurów i by uniknąć wylewania mleka na pola.

Jak wygląda perspektywa IV kwartału?
IV kwartał cechuje się wzrostem sprzedaży. Popyt przewyższa podaż w szczególności dla produktów z Polski. Pandemia wymusiła ostrzejsze reguły związane z płatnościami. Obostrzenia utrudniają podaż środków transportu, jednak zapotrzebowanie na mleko płynne i na sery jest bardzo duże. Zaczynamy kontraktować I kwartał 2021 roku. Chiny nadal pozostają strategicznym kierunkiem eksportu.

Wyzwania dla eksportu 2021
Głównym wyzwaniem jest możliwość przetransportowania towaru do różnych regionów świata. -W marcu nasze kontenery stały na redach- nie wiedzieliśmy czy zawracać towar do Polski czy czekać na przyjęcie. Post factum łatwo się ocenia, wówczas w marcu staliśmy przed pytaniem co będzie dalej? Teraz jesteśmy mądrzejsi, więcej wiemy. Eksport będzie i będzie się rozwijał. Jest przekierowanie dostaw produktów – duże ilości produktów nabiałowych mają swoje zastosowanie w przemyśle farmaceutycznym – podkreśliła Pani Małgorzata Wysocka. Dodała także, że dużym problemem jest kwestia finansowa – niektórzy klienci nie mogli iść do banku by wykonać przelew podczas pierwszego lockdown. Firmy handlowe dostrzegają zagrożenie w kwestii ubezpieczenia należności – bez tego nie są w stanie skutecznie procesować transakcji.

Polish Dairy sp. z o.o.
ul. Krakowiaków 46
02-255 Warszawa

NIP: 5223054886
REGON: 363776506
KRS: 0000603574

+48 730 217 000
kontakt@polishdairy.pl

Bądź na bieżąco.
Subskrybuj teraz!